مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 11:352023-12-21بين الملل

این منطقه گنج دارد؟ | کشف تخته سنگ رازآلود با بیش از هزاران سال قدمت در این منطقه


صخره النسلا یکی از عجیب ترین پدیده های زمین شناسی است که در عربستان واقع شده و نحوه شکل گیری آن همچنان مبهم و رازآلود است.

- این منطقه گنج دارد؟ کشف تخته سنگ رازآلود با بیش از هزاران سال قدمت در این منطقه صخره النسلا یکی از عجیب ترین پدیده های زمین شناسی است که در عربستان واقع شده و نحوه شکل گیری آن همچنان مبهم و رازآلود است.

سازند صخره ای النسلا مثالی بی نظیر است که نشان می دهد که طبیعت یک نیروی خارق العاده و اعجاب انگیز دارد.

این تخته سنگ غول پیکر و یکپارچه به صورتی دقیق و مثال زدنی به دو نیم تقسیم شده که گویا یک سلاح لیزری فرازمینی آن را از وسط شکافته است.

اما اگر بخواهیم داستان های شیطنت های فرازمینی را فراموش کنیم، می توان گفت که سازند صخره ای النسلا رگ و ریشه ای کاملا زمینی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، این صخره 6 متر ارتفاع دارد و برروی دو پایه طبیعی قرار گرفته است؛ به نحوی که تقریبا در تعادل کامل با یکدیگر به صورت شناور قرار دارند و در عین حال هیچ تکیه ای به یکدیگر ندارند و یکدیگر را لمس نمی کنند.

گرچه تصور اینکه این صخره به شکلی تصادفی به وجود آمده باشد، بعید است؛ اما بیشتر نظریه های علمی برای توضیح آن، به فرآیند هوازدگی طبیعی اشاره دارند و معتقدند که هوازدگی این صخره را به این شکل درآورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این منطقه گنج دارد؟ | کشف تخته سنگ رازآلود با بیش از هزاران سال قدمت در این منطقه

این منطقه گنج دارد؟ | کشف تخته سنگ رازآلود با بیش از هزاران سال قدمت در این منطقه